Home » Без рубрики » Фактори ціноутворення

Фактори ціноутворення

Фактори ціноутворення
Ціноутворення на ринку цінних паперів може здійснюватися експертними, аналітичним, статистичним, нормативно-параметричних ((бальний), балансовими методами і на основі економіко-математичного моделювання. Дамо характеристику окремим методам ціноутворення. Експертний метод — заснований на використанні аргументованих висновків експертів про рівень реальної вартості тієї чи іншого цінного паперу або ціни певної фондової операції.

Аналітичний метод — передбачає, що рівень ціни визначається в результаті детального аналізу кон’юнктури ринку, виконання діагностичного факторного аналізу моніторингу. Статистичний метод базується на статистичному аналізі з використанням середніх велич, індексів, дисперсії (абсолютного відхилення від середніх величин), варіації (відносного відхилення від середніх величин), застосуванні кореляційного і регресійного аналізу. У ціноутворенні на регіональних ринках цінних паперів активно використовуються фондові індекси, які дозволяють визначити загальну тенденцію зміни кон’юнктури ринку на визначенні виду цінних паперів.

Нормативно-параметричний (бальний) метод на практиці реалізується таким чином: Кожна інвестиційна характеристика цінного паперу або фондової операції (параметр) має певний діапазон нормативних значень. Обрана нормативна одиниця оцінюється тією чи іншою кількістю балів. Далі бали сумуються і отримана загальна сума балів множиться на прийняту заздалегідь вартісну оцінку одного бала. У результаті виходить певний вартісний рівень ціни.

Балансовий метод теоретично є найпростішим. Вартість майна зафіксована в офіційній звітності підприємства, ділиться на загальну кількість акцій. На практиці використовувати цей метод складно через те, що вартість майна періодично змінюється в ході переоцінки основних фондів, а також через небажання багатьох учасників фондового ринку мати справу з реальними вартостями цінних паперів. Економіко-математичне моделювання у вигляді імітаційних моделей або динамічного моделювання на основі графічних або логічних або логічних моделей. З використанням комп’ютерних технологій.

В умовах ринкової економіки у формуванні цін на цінні папери, беруть участь емітенти та інвестори, кожен з яких має свої інтереси та орієнтири. В цілому методичні підходи при формуванні ціни розділити на три види: орієнтація на ринок. Цей підхід розрахований на встановлення первісної низької ціни з метою залучити більше інвесторів. орієнтація на витрати. Цей підхід використовується, коли у фірми занадто широкий асортимент надаваних послуг з операцій з цінними паперами, що робить їх занадто дорогими проведення калькуляційних витрат на кожен вид послуг; орієнтація на конкуренцію. Ціни потрібно встановлювати виходячи з того, що на фінансовому ринку є конкуренти, які встановили свої ціни на аналогічні цінні папери, що угоди здійснюються за цінами, які вже визначені ринком. підхід, заснований на технічному аналізі.

Вони є основою ціноутворення на закордонних фондових ринках. Фундаментальний аналіз базується на наступних принципах: будь-який економічний чинник, що знижує пропозиції чи що збільшує попит на товар, веде до підвищення ціни і навпаки, будь-який чинник, що збільшує пропозицію і що зменшує попит, як правило, призводить до накопичення запасів і зниження ціни. На це основі встановлюється ціна, яка відповідає певному співвідношенню попиту та пропозиції. При цьому аналізі враховуються вартісні показники (випереджаючі, супутні, запізнілі).

Технічний аналіз — вивчає конкретне співвідношення попиту і пропозиції. тобто сама зміна цін на фондовому ринку. Він зводиться до побудови діаграм і графіків, що відображають показники обсягів торгівлі та інших факторів. На практиці в процесі формування цін одночасно враховуються безліч ринкових чинників, які об’єднані в три групи: попит, витрати і конкуренція (факторний аналіз). До факторів попиту відносяться: обсяг потенційних інвесторів, смаки і звички інвесторів, їхні доходи, наявність аналогічних цінних паперів на ринку і ціна на них, вартість інших фінансових інструментів. На ціни на ринку цінних паперів впливає конкуренція, так як державний бюджет, кредитний ринок і ринок цінних паперів не тільки доповнюють один одного, а й конкурують між собою в залученні фінансових ресурсів.

Наприклад, розширення бюджетних ресурсів, підвищення податків неминуче призведе до скорочення вільних грошових ресурсів господарюючих суб’єктів і населення, і, отже, до звуження ринків банківського кредиту та цінних паперів. До факторів конкуренції відносяться: число і різноманітність емітентів, наявність аналогічних цінних паперів, рівень цін конкурентів.

Факторами витрат є емісійні, маркетингові та інші витрати, пов’язані з випуском і обігом цінних паперів.

Фактори ціноутворення

Сподобалася стаття? Поділися нею з друзями!




Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*